ניהול תזרים מזומנים

גלול מטה

ניהול תזרים מזומנים

כסף הוא כמובן דבר חשוב ביותר כאשר מדובר בייעוץ פיננסי או ניהול של חברה מתחילה ובצמיחה. קיים פער שמנים בין התשלום לעובדים והספקים לבין המועד בו אתם מקבלים את הכסף בפועל מהלקוחות. זוהי הבעיה העיקרית וישנה חשיבות לניהול פיננסי תקין של תזרים מזומנים וייעוץ פיננסי חכם שיכול להתבצע באמצעות מקצוענים.

 

ניתן לראות את העניין באופן פשטני, כאשר הרעיון הוא לדחות את ההוצאות מה שניתן ולדרבן את החייבים לשלם לחברה את הכסף שהם חייבים לה, ובמהירות האפשרות.

תזרים מזומנים לעסק


ביצוע התהליך של ניהול תזרים מזומנים - חיוני להכין מראש מועד תחזית תזרים המזומנים לשנה הבאה ולרבעון הקרוב. יש כאלו שירצו להכין גם את התזרים של השבוע הקרוב. צפי מדויק יותר עשוי להתריע על הבעיה שעשויה לצוץ משמעותית לפני שהיא מתרחש.

גולשים שהגיעו למאמר זה התעניינו גם בשירותי חשבות שכר

 

כבעלי עסק, עליכם להבין שתכנית תזרים מזומנים אינה חיזוי עתידי, אלא קבוצת ניחושים מחושבים הנעזרים במשתנים מסוימים, לרבות היסטוריית התשלומים של לקוחותיכם. כדאי להתחיל תחזית תזרים מזומנים על-ידי הוספה של כסף שנמצא כרגע ברשות החברה בתחילת התקופה, יחד עם המזומנים שאמורים להתקבל ממקורות שונים. בתהליך ייאסף מידע שימושי רב מאנשי מכירות, נותני שירות והמחלקה הפיננסית של החברה. כך או כך, בתור בעלי עסק, תשאלו שאלה זהה הנוגעת לכסף שאמור להתקבל מהמקורות השונים, שיעורי הריבית על הכנסות, לקוחות גרועים שגוררים חובות ותאריכים וכו'.

ניהול תזרים בעסק


חלק חשוב נוסף של ניהול תזרים מזומנים מהימן הוא מידע מקיף ומפורט של התאריכים וסכומי הכסף שחייבים לספקים. בפרקטיקה, משמעות הדבר היא החשיבות בצורף לדעת לאן ילך כל שקל. כל שורה של הוצאה משמעותית חייבת להיכלל בתחזית המדויקת. לרבות השכירות, סחורה (הנרכשת במזומן), שכר ומשכורות, מסים אחרים ומכירות, הטבות, ציוד שנקנה במזומן, שירותים, תשלום לאנשי מקצועי, תשלום חובות, ציוד משרדי, רכבים ותחזוקה שלהם, פרסום ועוד.

 

על אף שזה נראה די קשה ואולי אפילו בלתי אפשרי בתפיסתו של בעל העסק, הרי שהכנת תחזית היא כלי חשוב שיכול לשמש אותו. גם ייעוץ פיננסי איכותי יעשה הבדל של שמים וארץ, מאחר שתחזית תזרים מזומנים קריטית לעסק בדומה לתכנית העסקית וחזון החברה שלו.

גולשים שהגיעו לעמוד זה התעניינו גם בהפקת תלושי שכר

גביה מהירה ויעילה


במידה שאתם מקבלים כסף ברגע ביצוע המכירה, לא תהיה לכם בעיית תזרים מזומנים, אולם במרבית המקרים אין זה המקרה. עם זאת, עדיין ניתן (ורצוי) לשפר ניהול תזרים מזומנים על-ידי ניהול חכם של כסף שחייבים לך.

 

הרעיון היסודי כאן הוא לשפר את המהירות בה הופכים חומרי אספקה וגלם למוצר סופי, המהירות בה הופכים מלאי למכירות, כמו חובות לכסף שיתקבל מהלקוחות במהירות. אז מה עוד ניתן לעשות על-מנת להשיב כספים אבודים?

  • הצע הנחות לאלו המשלמים את חובותיהם בזמן
  • בקש מהלקוחות לשלם בעת רכישת הסחורה
  • וודא כי לקוחות המשלמים באשראי יכולים לעמוד בתשלומים
  • חסלו מלאי ישן במהירות האפשרית
  • הנפיקו חשבוניות במהירות

תוכלו למצוא מידע חיוני נוסף בעניין ניהול תזרים מזומנים גם ברשת האינטרנט ולבצע מחקר מקיף שיעניק לכן מידע בנוגע לאנשי המקצוע הטובים ביותר, שילוו אתכם בבטחה בתהליך.

לחצו כאן בחזרה לעמוד הראשי של פינית משרד רואה חשבון

לתיאום פגישה, חייגו 03-9170175