ניהול ספרים עוסק מורשה

מה יש לעשות והיכן נרשמים כדי לפתוח עוסק מורשה?


על-מנת לפתוח עוסק כלשהו, יש לפנות למספר מוסדות:

 

  • לפתוח תיק במע"מ, לקבל תעודת עוסק מורשה, וכן מספר עוסק מורשה, המשמש תעודת זהות עבור העסק.
  • לפתוח תיק עצמאי במשרדי מס הכנסה
  • לפתוח תיק ניכויים במשרדי מס הכנסה, בהנחה שתרצו להעסיק עובדים (אופציונאלי).
  • לפתוח תיק בביטוח לאומי.

ובהרחבה:

 

פתיחת עוסק מורשה במשרדי מע"מ – יש ראשית לפנות לסניף מע"מ הקרוב אליכם, בו ישאלו אתכם לגבי העסק והמוצר או השירות אותו אתם מציעים. במידה שהפקיד במשרד מע"מ סבור שהעסק שלכם לגיטימי, תקבלו תעודת עוסק מורשה שתאפשר לכם לפעול כעצמאיים בשוק הישראלי. יצוין כי בטרם פתחתם עוסק מורשה נאסר עליכם להנפיק חשבוניות ולפעול במסגרת של עובד עצמאי.

 

פתיחת תיק במשרדי מס הכנסה – עם פתיחת עוסק מורשה במשרד מע"מ, יש לפתוח תיק במס הכנסה, שם תיקבענה המקדמות המתאימות לכם, כמו גם אישורים חשובים שונים, כגון ניכוי מס במקור. במס הכנסה נבחנות הכנסותיכם השנתיות הכוללות, כאשר תידרשו לשלם מס על כל מקורות ההכנסה.

 

פתיחת תיק במשרד ביטוח לאומי – עוסק מורשה חייב לשלם ביטוח לאומי ומס בריאות בגין רווחי העסק. התשלום נקבע מראש כמקדמות, ואילו בסוף השנה, והתאם לדו"ח השנתי המוגש, נעשה חישוב ותיקון החיוב.

 

ניהול ספרים: כיצד עליי להתנהל מול מוסדות אלו, אילו חומרים יש להעביר להם ומתי?


 ניהול ספרים התנהלות מול אותם מוסדות דורשת הבנה, ניסיון וידע בתחום. רצוי להתנהל מול יועץ מס או משרד רואי חשבון המכירים את החוקים ושיטות ההתחשבנות עם אותן רשויות. התנהלות בסיוע מייצג מומחה בתחום תחסוך מכם קנסות מיותרים, תסכולים וכאבי ראש שאתם בוודאי מעוניינים למנוע מעצמכם.

 

ניהול ספרים עוסק מורשה - במה מדובר?


אתם בוודאי שואלים לפשר המושג הזה. מובן שעוסק מורשה צריך להתנהל באופן מסוים ולהתאים עצמו לחוקי המוסדות הממונים. על עוסק מורשה להוציא קבלות או חשבוניות בסיוע פנקס חשבוניות, הדפסה בבית דפוס או שימוש בתוכנה אלקטרונית.

 

האם ישנה חובת דיווח גם לעוסק מורשה? מסתבר שהתשובה לשאלה זו היא חיובית בהחלט. גם על עוסק מורשה לדווח אחת לשנה למע"מ אודות מחזור עסקאותיו עבור שנת המס הקודמת. בנוסף, הוא מחויב להגיש דוח שנתי למס הכנסה (טופס 106, הפקדות, ניירות ערך, תרומות וכו').

 

האם קיים הבדל בין מדרגות המס לשכיר או לעוסק מורשה? הבדלים כאלו אינם קיימים, שכן המס מחושב על-פי אחוזים בכל מדרגה והוא זה שבין עוסק מורשה לשכיר.

לתיאום פגישה, חייגו 03-9170175